www.shab.ir

www.shab.ir

www.shab.ir

www.shab.ir

فرار از گرما، آلودگی و هیاهوی شهر تهران حتی برای چند روز می‌تواند راهی برای رسیدن به آرامش باشد. پس طبیعی است که اجاره ویلا در مناطق خوش آب‌وهوای اطراف تهران اولین گزینه‌ای است که به ذهن افراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به چنین مناطقی اواسط بهار است. تنوع اقامتگاه‌ها و هزینه اجاره آنها امکان اجاره ویلا یا اقامتگاه با هر بودجه‌ای را در این مناطق فراهم می‌سازد. در این مقاله کوتاه به معرفی بهترین مقاصد گردشگری اطراف تهران می‌پردازیم.

معرفی ‌ییلاقات اطراف تهران

این‌ ییلاقات که در ادامه معرفی می‌شوند به اندازه‌ای به تهران نزدیک هستند که حتی می‌توان برای اقامت چند ساعته یا یک روزه در آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. برای کسانی که ساکن تهران نیستند اما در سفر به تهران قصد دارند سفر چند ساعته‌ای به این مناطق نیز داشته باشند، اجاره روزانه خانه در تهران یا اجاره سوئیت در تهران، یک گزینه مناسب است. در ادامه با مشهورترین‌ ییلاقات اطراف تهران آشنا می‌شوید.

تهران شهری کوهپایه‌ای است که در گذشته از آب‌وهوای معتدل و کوهستانی برخوردار بوده و همه‌ ییلاقات اطراف آن سرسبز، خوش آب‌وهوا و سرشار از مناظر طبیعی و بکر به همراه رودخانه‌ها و چشمه‌های فراوان است.

اکثر ییلاقات تهران در منطقه شمال تهران از غرب تا شرق گسترده است. مناطقی چون طالقان، کردان، درکه، دربند، جاجرود، لواسان، اوشان و فشم، دماوند و... همگی از ییلاقات خوش آب‌وهوا و سرسبز اطراف تهران هستند که با مناظر طبیعی بکر، باغات پر محصول، رودخانه‌ها و چشمه‌ها آماده پذیرایی از مهمانان در فصل‌های گرم سال هستند. برای ساکنین تهران سفر به این مناطق بسیار آسان و در کمتر از چند ساعت امکان‌پذیر است.

لواسان و فشم

در شمال شرقی تهران دو منطقه لواسان و فشم از شهرت بسیاری برخوردار هستند. این مناطق از باغات میوه، پوشش متنوع و سبز گیاهی، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی برخوردار هستند. لواسان و فشم کمتر از دو ساعت از تهران فاصله دارند و با یک رانندگی کوتاه از هیاهو و آلودگی شهر دور شده و به این‌ییلاقات خوش آب‌وهوا می‌رسید.

در سفر به لواسان و فشم ویلاهای لوکس و مدرن توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. درواقع ویلاسازی در این مناطق‌ییلاقی سال‌ها است که مورد توجه واقع شده و اکثر باغات و بافت روستایی این مناطق را به شهرک‌های ویلایی و ویلاهای مدرن چند طبقه تبدیل کرده است. اجاره ویلا در لواسان یا فشم برای اقامت چند ساعته یا چند روزه کار سختی نیست و در اسرع وقت می‌توانید برای رزرو و اجاره چنین اقامتگاه‌هایی اقدام کنید.

لواسان و فشم

کردان و ویلاهای لاکچری

منطقه کردان در شمال غرب تهران منطقه‌ای لوکس، مدرن و دارای چندین شهرک ویلانشین است که چند سالی است مورد توجه پایتخت نشیان قرار دارد. این منطقه بسیار خوش آب‌وهوا را بهشت ویلاهای لاکچری در اطراف تهران می‌شناسند. اجاره ویلا کردان از سایتی مثل سایت شب برای اقامت در تعطیلات آخر هفته، برگزاری جشن‌ها، دورهمی‌ها، مهمانی‌های خانوادگی و... این روزها بسیار عمومیت دارد.

در واقع وجود انواع اقامتگاه، از سوئیت‌های مبله تا ویلاهای لاکچری چند طبقه و کاخ‌های مدرن در این منطقه امکان اجاره ویلا با قیمت‌های متنوع و متناسب با هر بودجه و سلیقه‌ای را برای علاقه‌مندان به گذراندن وقت در ییلاقات اطراف تهران فراهم کرده است.

شهرک‌های ویلایی کردان از امنیت و امکانات کافی برای اقامت امن و آرام برخوردار هستند. ضمن این که دسترسی بسیار خوبی هم به مناطق شهری داشته و امکانات تفریحی و اقامتی مناسبی نیز دارند. بنابراین اجاره کردن ویلا در کردان به معنای آسایش، راحتی و امنیت بالا است. همچنین می‌توانید برای برگزاری جشن‌ها، میهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه نیز ویلاهای کردان را به صورت ساعتی و با دکوراسیون مخصوص جشن و میهمانی اجاره کنید. تنوع نوع اقامتگاه، امکانات و شرایط سبب می‌شود که متناسب با هر بودجه و سلیقه‌ای امکان اجاره ویلا در کردان برای علاقمندان وجود داشته باشد.

شهریار و طالقان

شهریار و طالقان نیز دو ییلاق دیگر تهران در بخش‌های غربی هستند که از آب‌وهوای بسیار مطبوع و خنک کوهستانی، رودخانه‌ها، چشمه سارها و باغ‌های میوه برخوردارند. در شهریار و طالقان نیز انواع اقامتگاه برای پذیرایی از میهمانان وجود دارد.

این اقامتگاه‌ها که شامل انواع اقامتگاه‌های بومگردی، کلبه‌های روستایی، خانه باغ، ویلاهای مدرن و لاکچری و... می‌شود با تنوع امکانات و هزینه اقامت متناسب با انواع بودجه و سلیقه قابل اجاره است.

شهریار و طالقان

اگر علاقه به زندگی در دل طبیعت و آشنایی با آداب و سنت‌های منطقه دارید بهتر است که با اجاره اقامتگاه‌های بومگردی در منطقه شهریار و طالقان تعطیلات دلچسبی را در دل طبیعت تجربه کنید.

برای کسانی که به دنبال یک اقامت لاکچری در ویلاهای لوکس و با تمامی امکانات تفریحی و رفاهی از جمله استخر و سونا، فضای سبز اختصاصی، آلاچیق، باربکیو و... هستند نیز انواع ویلاهای استخردار، لوکس و مدرن قابل رزرو و اجاره است. مطمئناً هزینه اقامت در چنین ویلاهایی بسیار بالاتر از ویلاهای معمولی خواهد بود.

منبع این مقاله: اردیبهشت ماه و مقاصد اطراف تهران در اواسط بهار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد