www.shab.ir

www.shab.ir

www.shab.ir

www.shab.ir

پلکان روستایی که اقیانوس

روستای منحصر به فرد کوهستانی ایران

در ایران روستاهای کوهستانی بسیاری وجود دارند که هر یک از آن ها هم ویژگی ها و زیبایی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. هنگامی که در رابطه با روستای پلکانی و کوهستانی صحبت می کنیم اکثرا روستای ماسوله برای ما یادآوری می شود، اما روستاهای بسیاری در ایران با چنین مشخصاتی وجود دارند.

روستای کندوان در جنوب غربی تبریز، روستای ابیانه در شمال غربی شهرستان نطنز، روستای بوژان در شمال شرقی نیشابور، روستای اشتبین شهرستان جلفا، روستای پالنگان در نزدیکی شهرستان کامیاران، روستای اورامان تخت در شهر مریوان، روستای هجیج در شهرستان پاوه و روستای کنگ از مشهورترین روستاهای پلکانی و کوهستانی ایران به حساب می آیند.

همانطور که در مطالب بالا گفتیم ماسوله به عنوان معروف ترین روستای پلکانی ایران به حساب می آید که طبیعتی زیبا و منحصر به فرد دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای مقصد سفر خود این روستا را انتخاب می کنند. از همین رو، رزرو ویلا و سوئیت کوهستانی در ماسوله طرفداران بسیاری دارد.

لذتی غیر قابل وصف در میان مه و اقیانوس ابر

قدم در زدن در طبیعت برای بسیاری از آدم ها لذت بخش است. حال تصور کنید که در طبیعتی بکر  و کوهستانی قدم می زنید، بعد از طی مسافتی به قسمتی از دره می رسید و به دلیل ارتفاع بالا به سادگی می توانید ابرها را تماشا کنید و غرق در آنها شوید. حتی تصور آن هم لذت بخش است، اما شاید برای شما جالب باشد که روستاها و شهرهایی در ایران وجود دارند که با اجاره ویلا در آنها این لذت را می‌توانید تجربه کنید.
 
پلکان روستایی که تا اقیانوس ابر ادامه دارد
روستای فیلبند در استان مازندران یکی از این روستاهایی ست که به سادگی می توانید لذتی وصف ناپذیر را تجربه کنید. علاوه بر این، ماسال در استان گیلان هم می تواند تجربه ای خاص را برای شما رقم بزند. ادامه در پست  پلکان روستایی که تا اقیانوس ابر ادامه دارد

برنامه ریزی دقیق برای سفر

قبل از سفر مهم ترین قدم برای آن، برنامه ریزی دقیق است. شما باید قبل از اقدام به مسافرت بودجۀ خود را مشخص کنید. قسمتی آن را برای اتفاقات ناگهانی که ممکن است رخ دهد کنار بگذارید. مکانی که تمایل دارید در آنجا اقامت داشته باشید و تمام تفریحات را انتخاب کنید. به طور مثال اگر مقصد شما شمال و رامسر است و تعدادتان نیز زیاد است. می توانید اجاره روزانه آپارتمان مبله در رامسر را انتخاب کنید. زیرا در این شهر آپارتمآن‌های مبله و با امکانات بسیاری وجود دارد که بسیار به صرفه تر از هتل خواهد بود. منبع