www.shab.ir

www.shab.ir

www.shab.ir

www.shab.ir

پارک های زوراسیک تهران و مشهد

تهران و مشهد معمولا دو مقصد مهم برای گردشگری داخلی است و سالانه هزاران نفر این شهرها را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

معمولا گردشگران پس از اجاره خانه و آپارتمان مبله در تهران و مشهد و اسکان، به فکر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی برای خود و به‌ویژه کودکان و نوجوانان خواهند بود. یکی از جذاب‌ترین و بهترین مقاصد برای گردش در این شهرها پارک ژوراسیک خواهد بود این پارک نمونه‌ای ساخته شده از دنیای ۲۰۰ میلیون سال پیش است.

در آن دوران موجودات عظیم جثه‌ای زندگی می‌کردند که در حال حاضر دیگر اثری از آن‌ها وجود ندارد. اما در ژوراسیک پارک می‌توان این موجودات را در اندازه‌های واقعی تماشا کرد. پارک ژوراسیک یک مکان بسیار جذاب به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان بوده تا با حضور در آن بتوانند دایناسورها و موجودات غول‌پیکر را از نزدیک مشاهده و اندازه‌های واقعی این موجودات را درک کنند. امروزه تنها چند نمونه از این پارک‌ها در جهان وجود دارد و پارک ژوراسیک واقع در تهران و مشهد از نمونه‌های بسیار عالی آن در ایران است.

پارک ژوراسیک تهران

دایناسورهای موجود در پارک ژوراسیک تهران، به صورتی بسیار طبیعی ساخته شده‌اند و با امکان حرکت مکانیکی این موجودات می‌توان احساس کرد که در کنار یک دایناسور واقعی ایستاده‌اید. این موجودات در حال تکان خوردن صداهایی را مانند صدای یک دایناسور درمی‌آورند که موجب هیجان بالای بازدیدکنندگان می‌شود. در بخشی از این پارک کودکان این امکان را خواهند داشت که دایناسور سواری را نیز تجربه کنند.

رپورتاژ

اسپایدر پارک

در این پارک زیبا و مهیج به‌جز دیدن دایناسورها می‌توان از امکانات و سرگرمی‌های دیگری نیز استفاده کرد. اسپری در پارک بخش دیگری از این مجموعه است که با نشان‌دادن حشرات در اندازه‌هایی بزرگ شما را به هیجان وامی‌دارد. بیش از ۲۰ نوع حشره مختلف و متحرک در اندازه‌های بزرگ در این پارک وجود دارد. با تماشای این حشرات می‌توانید نگاهی دقیق‌تر به ساختار این موجودات بیندازید.

سینمای سه‌بعدی

در پارک ژوراسیک تهران امکان تماشای فیلم‌های سه‌بعدی از دایناسورها نیز فراهم آمده. فیلم‌هایی مهیج از زندگی دایناسورها به صورتی سه‌بعدی به نمایش درمی‌آید که برای بسیاری از نوجوانان هیجان‌انگیز خواهد بود.

آدرس پارک ژوراسیک تهران

این پارک در سعادت‌آباد واقع شده و امکان دسترسی به آن از تمام نقاط تهران به‌راحتی میسر است. آدرس پارک ژوراسیک تهران: سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز

پارک موضوعی پروفسور بازیما مشهد

یکی دیگر از پارک‌های خاص و جذاب در ایران پارک موضوعی پروفسور بازیما در مشهد است. در این پارک می‌توانید تجربه‌ای جذاب از سفر در زمان داشته باشید. این پارک به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان مکانی بسیار جالب و آموزنده خواهد بود. با سوارشدن به ماشین زمان می‌توان به میلیون‌ها سال قبل بازگشت و زمین را از ابتدای آفرینش با تمامی موجودات غول‌پیکر آن تماشا کرد.

با گشت‌وگذار در این پارک جذاب علاوه بر سرگرمی و هیجان می‌توانید نکات علمی بسیاری را یاد بگیرید. از جمله سرگرمی‌های این پارک می‌توان، سوارشدن به زیردریایی و کشف دنیای زیر آب، ورود به دهان انسان غول‌پیکر و سفر به درون اندام‌های داخلی بدن انسان با همراهی یک پزشک، تست‌های فضانوردی و تجربه بی‌وزنی، پرواز با سیمیلاتور مانند یک خلبان بر فراز مشهد، تماشای آسمان‌نما شرکت در آکادمی زیست‌شناسی و... اشاره کرد.

همچنین یک بخش مختص به دختران جوان در این پارک وجود دارد که در آن با روش بازی و سرگرمی به‌تمامی پرسش‌های دوران نوجوانی و بلوغ پاسخ داده می‌شود.

رپورتاژ

مکان پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

پارک علمی تفریحی پروفسور بازیما در شهر مشهد و در طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال واقع شده است. این پارک در یک منطقه گردشگری به نام سپاد ساخته شده و به‌راحتی می‌توان با اتوبوس، مترو یا خودروی شخصی به آن دسترسی داشت.

بهتر است برای اجاره سوئیت مشهد مکان‌هایی را انتخاب کنید که از نظر دسترسی به نقاط گردشگری و جاذبه‌هایی این شهر مکانی سهل‌الوصول بوده و به‌راحتی بتوان با وسایل حمل‌ونقل عمومی به این مکان‌ها مراجعه کرد.

منبع: پارک های ژوراسیک تهران و مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد