www.shab.ir

www.shab.ir

www.shab.ir

www.shab.ir

دریاچه فراخین، مقصدی عالی در شمال برای گردشگران نوروزی

هنگامی‌که اسم مسافرت به میان می‌آید، اولین مکانی که به ذهن هر فردی خطور می‌کند، شمال کشور است.


شاید بتوان شهرهای شمالی را جز پرطرفدارترین شهرهای ایران برای سفر و تفریح و یا اجاره ویلا شمال دانست. عوامل مختلفی در این منطقه وجود دارد که باعث جذب افراد گوناگون به سمت خود می‌شود.


آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر، جنگل و دریا جز چند موردی از جاذبه‌های شهرهای شمالی است. یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر که آدم با دیدن آن مبهوت زیبایی‌هایش می‌شود، دریاچه فراخین است. در این مقاله قصد داریم شما را با دریاچه فراخین، مقصدی عالی در شمال برای گردشگران نوروزی آشنا کنیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.


فراخین کجای شمال است؟

اگر قصد دارید برای یک روز در مناطق شمالی کشور مسافر باشید، نوشهر را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای شمال برای سفر یک‌روزه در نظر داشته باشید.


دریاچه فراخین یکی از جاذبه‌های گردشگری نوشهر بوده که آب خود را از چشمه‌ای به نام فراخین تامین می‌کند. این دریاچه در نزدیکی نوشهر، بخش کجور و نزدیکی روستای ویسر قرارگرفته است.


برای رفتن به فراخین دو مسیر پیش و روی شما است. یکی از این مسیرها از طرف نوشهر به سمت کوه‌های البرز است. حدود 20کیلومتر این مسیر را که طی کنید در یک جاده جنگلی زیبا به دریاچه می‌رسید. مسیر دوم از طرف روستای ویسر بوده که یک مسیر فرعی است. این مسیر از جاده مرزن‌آباد به سمت شرق جدا می‌شود. بعدازاینکه حدود 20 کیلومتر را طی کنید با تابلو ویسر روبه‌رو خواهید شد.


مسیر رسیدن به این دریاچه زیاد راحت نیست و در فصولی که بارندگی در آن زیاد باشد رفتن به فراخین مشکل است. همچنین ازآنجایی‌که دریاچه فراخین در یک جاده خاکی و در پشت انبوهی از درخت قرار گرته برای پیدا کردن آن به کمک گرفتن از اهالی منطقه نیاز پیدا خواهید کرد؛ اما زمانی که برای رفتن به این منطقه لازم است صرف کنید قطعا ارزش دیدن آن‌همه زیبایی را خواهد داشت.


اقامتی از جنس جنگلی در جوار دریاچه

شاید به جرات بتوان گفت دریاچه فراخین زیباترین و خاص‌ترین دریاچه در ایران و شمال کشور است. از این دریاچه به بهشتی کوچک در شمال ایران یاد می‌کنند. اطراف این دریاچه درخت‌هایی با شاخه‌های بلند و درهم رفته قرار دارد و سکوتی که بر این منطقه حاکم شده که باعث شده یک فضای رویایی به وجود بیاید. در بخش جنگلی اطراف دریاچه، تعدادی کلبه‌ چوبی با منظرهه‌ای خاص ساخته‌شده است. شما بعد از رفتن به دریاچه فراخین می‌توانید ساعتی را در این کلبه‌ها اقامت کنید و از آرامش آن مکان لذت ببرید.


کلبه جنگلی

کلبه جنگلی

جاذبه‌های دیدنی اطراف دریاچه

در مسیری که از نوشهر به سمت دریاچه فراخین طی می‌کنید جاذبه‌ها و مناطق دیدنی زیادی وجود دارد. این زیبایی‌ها باعث می‌شود که دل کندن و ترک این منطقه برای شما بسیار دشوار باشد. از جاذبه‌های دیدنی اطراف این دریاچه می‌توان به آبشار دارنو، روستای کندلوس، دریاچه ارواح، مرداب هسل و موارد دیگر اشاره کرد. در ادامه به‌طور خلاصه این مکان‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.


آبشار دارنو

در اطراف دریاچه فراخین 7 آبشار وجود دارد که دارنو یکی از آن‌ها است. این آبشار با داشتن ارتفاع 25 متر بلندترین آبشار در اطراف دریاچه و یکی از جاذبه‌های طبیعی منطقه نوشهر است. برای رسیدن به آبشار دارنو باید مسیری را پیاده طی کنید. بهترین زمان برای دیدن این آبشار فصل بهار و پاییز بوده، در این دو فصل این آبشار و درختان اطراف آن بسیار زیبا و حیرت‌انگیز می‌شوند.


روستای کندلوس

روستای کندلوس علاوه بر یک اینکه یک تفرجگاه است یک مکان تاریخی با قدمت زیاد نیز به‌حساب خواهد آمد. کندلوس یکی از معروف‌ترین روستاهای ایران است که در فاصله 75 کیلومتری از نوشهر و نزدیکی دریاچه فراخین قرار می‌گیرد. در این روستا وجود منازل با ساختار قدیمی، دیوار کاه‌گلی، کوچه‌های سنگ‌فرش شده و چشمه‌های آب باعث شده نسبت به تمام روستاهای ایران متمایز باشد. از مکان‌های دیدنی این روستا می‌توان موزه مردم‌شناسی، گیاهان دارویی و... را نام برد.


دریاچه ارواح

این دریاچه به ‌نام ممرز نیز شناخته می‌شود و در فاصله 12کیلومتری نوشهر در نزدیکی دریاچه فراخین قرار می‌گیرد.


دریاچه ارواح

دریاچه ارواح

از وسط این دریاچه درختان خشکی رشد کرده که سبب حیرت‌انگیزی و ترسناک شدن آن می‌شود. ازآنجایی‌که این دریاچه در ارتفاعات جنگل قرارگرفته افراد کمتری از آن بازدید می‌کنند. شما با رفتن به این دریاچه به پیاده‌روی در دل جنگل نیاز پیدا خواهید کرد و در طی این مسیر پوشش مختلف درختان را مشاهده خواهید کرد.


مرداب هسل

یکی از زیباترین مناطقی که در اطراف دریاچه فراخین مشاهده می‌کنید مرداب هسل است. آبی که در این مرداب وجود دارد با عوض شدن فصل‌ها تغییر رنگ می‌دهد. جنگل‌هایی که در اطراف این مرداب وجود دارد حس نشاط و شادابی را به انسان منتقل می‌کند. بهترین فصل برای بازدید از مرداب هسل فصل‌های اردیبهشت و خرداد است که شکوفه درختان زیبایی دوچندانی به این مرداب می‌بخشد.


کلام آخر


بهترین زمان برای مسافرت به شمال کشور فصل بهار است فصلی که درختان شکوفه می‌دهند. به همین دلیل بهترین فصل نیز برای رفتن به نوشهر و دیدن جاذبه‌های آن ازجمله دریاچه فراخین فصل بهار است. آرامشی که در کنار این آبشار تجربه می‌کنید وصف‌نکردنی است. فراخین دریاچه‌ای است که در دل جنگل وجود دارد.


با دیدن آن متحیر و مبهوت زیبایی آن خواهید شد. به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد دارد یک تجربه جدید از سفر به شمال کشور داشته باشید حتما از دریاچه فراخین بازدید کنید در این مقاله شما را با دریاچه فراخین، مقصدی عالی در شمال برای گردشگران نوروزی آشنا کردیم امیدواریم اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.

منبع» دریاچه فراخین، مقصدی عالی در شمال برای گردشگران نوروزی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد